اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از احیای مجدد برنامه جامع کاهش آلودگی هوا برای 8 کلان‌شهر کشور خبر داد و گفت: احیای مجدد این برنامه در دستور کار قرار گرفته به طوری که هم‌اکنون دو جلسه در این باره در اراک و البرز برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سمنان با اشاره به تدوین برنامه جامع برای کاهش آلودگی هوا در 8 کلان ‌شهر کشور متذکر شد: از دستگاه‌های مرتبط و مسئولان صنایع، خودروسازی و همچنین پلیس راهور ناجا انتظار می‌رود فعالانه در این طرح مشارکت کنند.

آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها و ریزگردها است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای فرسوده و بخشی مربوط به ریزگردها می‌شود، ابراز داشت: عامل بروز پدیده ریزگرد نیز به دو دسته تقسیم می‌شود که بخشی از تالاب‌های خشک شده واقع در کشور عراق ناشی می‌شود و بخشی نیز مربوط به تالاب‌های داخلی می‌شود.

ابتکار با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح استاندارد سوخت، بیان داشت: لازم است این موضوع با جدیت دنبال شود چرا که تاخیر جدی در ارتقای استانداردهای سوخت صورت گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقاء استاندارد خودرو نیز متذکر شد: سازمان محیط زیست با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

اولویت پیگیری مشکلات محیط زیست کشور بر اساس میزان تاثیر بر سلامت افراد است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه  پیگیری مشکلات محیط زیست بر اساس میزان تاثیر بر سلامت افراد و آسیب های به طبیعت اولویت بندی می شود گفت: موضوع آلودگی هوا در شهر های بزرگ و پدیده ریزگرد که منشاء آن خشک شدن تالابها و فقدان مدیریت جامع در سرزمین است، در اولویت مهم کاری سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

ابتکار گفت: پیگیری این موضوع به این مفهوم نیست که به مسائل دیگر پرداخته نمی شود بلکه به دلیل آثار گسترده ای که مدیریت صحیح تالابها، آلودگی هوا و ریزگردها بر روی سلامتی، ‌منابع طبیعی، کشاورزی، جنگلها داشته است در اولویت برنامه های محیط زیست کشور قرار دارد.

وی مقابله با آلودگی هوا در تهران و رفع شرایط اضطرار را نیازمند همکاری مردم دانست.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بر ضرورت حذف تردد با خودروهای شخصی در پایتخت تاکید کرد وگفت : نگرانی از شرایط اضطرار هوای تهران موجب اتخاذ تدابیر ویژه ای شد که در این شهر اجرایی شد.

ابتکار از تدوین برنامه ملی و منطقه ای کنترل گرد و غبار خبر داد و افزود : برخی از تفاهم هایی که در دولت قبلی مبنی بر همکاری با کشورهای دیگر انجام شد، برای تعامل بیشتر با نهادهای بین المللی ادامه دارد.

برخورد شدید با صنایعی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه با صنایعی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکنند،‌ برخورد جدی می شود، گفت: تلاش این سازمان تعامل با صنایع است و تلاش می کنیم ابزارهای تشویقی برای صنایع سبز برقرار شود.

وی تاکید کرد: اگر صندوق ملی محیط زیست تشکیل شود بسیاری از صنایع می توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند و مشکلات زیست محیطی خود را برطرف کنند.

ابتکار در خاتمه با تاکید بر اینکه مسائل محیط زیست از ابتدای طراحی صنایع باید در نظر گرفته شود، گفت: صنایع باید همانطور که برای خط تولید برنامه ریزی می کنند، باید برای مدیریت پساب،‌ انرژی، مدیریت پسماند ویژه و سلامت محیط کارگران برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.